تبلیغات
ahoora mazdaa - به عنوان مخاطب
 
درباره وبلاگ


با عرض سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان عزیز
هدف من از ساخت این وبلاگ اطلاع رسانی به شما هم وطنان عزیز است
امیدوارم که مورد پسند شما عزیزان قرار بگیرد.

مدیر وبلاگ : عباس لونی
نویسندگان
نظرسنجی
اطلاعات این وبلاگ چگونه است؟







جستجو

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
ahoora mazdaa
کورش بزرگ: تو باران باش و ببار ، نپرس کاسه های خالی ازآن کیست!!!




به عنوان مخاطب

1- اگر در حضور شما صحبتی مطرح میشود که به شما ربطی ندارد یا جنبه ی خصوصی دارد بهتر است آنجا را ترک کنید یا خود را به کاری دیگر مشغول کنید.

2- هنگامی که کسی در حال صحبت کردن است ، و در این هنگام موضوعی به ذهن شما می رسد ، شایسته نیست در همان لحظه صحبت وی را قطع کنید و صحبت خود را خیلی مهم تر بدانید.(کمی صبور باشید)

3- وقتی کسی در حال نقل قول است ، شایسته نیست صحبت وی را کم ارزش جلوه دهید.(نگویید ما از قبل می دانستیم)

4- وقتی کسی موضوع جدی را با شما در میان می گذارد واقعا شنونده باشید.(صبور باشید ، سکوت کنید ، ارتباط چشمی برقرار کنید ، سر تکان دهید و بعصی از جملات خود را به صورت سؤالی مطرح کنید ، سعی کنید احساسات وی را درک کنید. صحبت هایش را جدی بگیرید)

5- وقتی کسی با شما سخن می گویید ، حتی الامکان با بغل دستی خود صحبت نکنید.

6- در گفتوگو ، همیشه این آمادگی را داشته باشید که عده ای با فکر شما مخالف باشند.(بپذیرید که دیگران شرایط و تاریخچه ای متفاوت با شما دارند. پس حق دارند نظری متفاوت با نظر شما داشته باشند)

7- وقتی کسی با شما درد دل می کند ، هرچند خودش مقصر باشد ، سریعا وی را محکوم نکنید.

8- وقتی کسی عصبانی است ، وی را نصیحت یا سرزنش نکنید. (چون کمتر ممکن است در آن زمان نتیجه ای بگیرید)

9- در گفت و گو وقتی برای دومین بار نیز جک یا لطیفه ای را می شنوید ، لبخند بزنید.(نگویید تکراری است)

10- جهت درک بهتر احساس طرف مقابل ، بهتر است خود را به جای طرف مقابل بگذارید.

11- وقتی کسی ناراحت است یا مشضکلی مطرح می کند تنها با منطق به موضوع نگاه نکنید.(به احساساتش نیز باید فکر کرد چون خیلی از مواقع احساسات فرد ، مسئله ی اصلی است)

12-هنگامی که کسی در حال سخنرانی است ، شایسته نیست مکرر به ساعتتان نگاه کنید.

13- وقتی کسی با شما دردل می کند و چیز تعجب برانگیزی میگوید ، شما عادی برخورد کنید.(ظرفیت بالای شنیدن خود را نشان دهید)

14- اگر عیبی از کسی می شنوید ، شایسته است پرده پوشی کنید(لازم نیست برای دیگران نقل قول کنید)

15- وقتی کسی شما را با شخصی دیگر اشتباه می گیرد ، محرمانه وی را متوجه اشتباهش نمایید.

16- وقتی کسی از شما انتقاد می کند ، سریعا مقابل وی موضع گیری نکنید.(چونت می تواند به نفع شما باشد تا ایرادات خود را بشناسید و آن ها را بر طرف کنید)

17- اگر خبری یا قضاوتی در باره ی کسی می شنوید بدون تحقیق نپذیرید.

18- هنگامی که شنونده یا گوینده هستید از جست و جو در گوش یا بینی و همچنین خاراندن شدید بدن بپرهیزید.

19- در لحظات دشوار و حساس بهتر است با خطاب قرار دادن نام خویش ، به خود دستور آرامش بدهید تا بتوانید عمکرد بهتری داشته باشید.(نگران نباشید. بگویید " این نیز بگذرد ")

20- وقتی کسی مشکلی را مطرح می کند ، همیشه به این معنا نیست که " به داد من برسید " معمولا افراد می گویند تا سبک شوند. پس سریعا راه حل نشان ندهید ، بیشتر شنونده باشید.





نوع مطلب : اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 25 اسفند 1390 :: نویسنده : عباس لونی
نظرات ()
یکشنبه 15 مرداد 1396 09:37 ب.ظ
Amazing! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely different subject but it has pretty much the
same page layout and design. Excellent choice of colors!
شنبه 14 مرداد 1396 09:49 ق.ظ
you are in point of fact a excellent webmaster.
The site loading speed is amazing. It kind of feels
that you are doing any unique trick. Also,
The contents are masterpiece. you have performed a wonderful job on this subject!
چهارشنبه 28 تیر 1396 11:51 ب.ظ
Woah! I'm really digging the template/theme of this website.
It's simple, yet effective. A lot of times it's very difficult to get that "perfect balance" between usability
and visual appeal. I must say that you've done a fantastic job with this.

In addition, the blog loads very fast for me on Firefox.
Superb Blog!
چهارشنبه 21 تیر 1396 01:12 ق.ظ
Hello, Neat post. There is a problem with your site
in internet explorer, might check this? IE still is the market
chief and a large element of other folks will pass over your great writing due to this problem.
یکشنبه 27 فروردین 1396 11:50 ب.ظ
hey there and thank you for your info – I've definitely picked up anything new from right here.

I did however expertise some technical issues
using this website, as I experienced to reload the
site lots of times previous to I could get it to load properly.
I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish
loading instances times will sometimes affect your placement in google and could
damage your high-quality score if advertising and marketing with Adwords.
Anyway I am adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more
of your respective fascinating content. Ensure that you update this
again very soon.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر